Fizisko aktivitāšu ieteikumi Latvijas iedzīvotājiem



Fizisko aktivitāšu ieteikumi Latvijas iedzīvotājiem pēc Pasaules veselības organizācijas vadlīnijām, kas uzlabo vispārējo fizisko stāvokli.

Pieaugušiem cilvēkiem pēc smagas slimības  (ar vai bez invaliditātes) nedēļā ieteicamas 150 minūtes (2 stundas 30 minūtes) vidējas intensitātes aerobas (nūjošanas, peldēšana, soļošana, riteņbraukšana u.c. ) fiziskās aktivitātes vai 75 minūtes (1 stunda 15 minūtes) augstas intensitātes aerobas fiziskās aktivitātes nedēļā, kuras var aizstāt ar kombinētām vidējas un augstas intensitātes fiziskām aktivitātēm;

Papildus muskuļus stiprinošas fiziskās aktivitātes galvenajām muskuļu grupām ieteicamas vismaz 2 reizes nedēļā.

Pieaugušajiem ieteicamas vidējas intensitātesfiziskās aktivitātes vismaz 150 minūtes(2 stundas 30 minūtes) nedēļā vai 75 minūtes(1 stunda 15 minūtes) augstas intensitātes aerobās fiziskās aktivitātes, kuras var aizstāt ar kombinētām vidējas un augstas intensitātes aerobām fiziskām aktivitātēm;

Muskuļus stiprinošas fiziskās aktivitātes pēc iespējas vairākām muskuļu grupām ieteicamas vismaz 2 reizes nedēļā.

Senioriem ieteicamas vidējas intensitātes fiziskās aktivitātes vismaz 150 minūtes (2 stundas 30minūtes) nedēļā vai 75 minūtes (1 stunda 15 minūtes) augstas intensitātes aerobās fiziskās aktivitātes, kuras var aizstāt ar kombinētām vidējas un augstas intensitātes aerobām fiziskām aktivitātēm;

Senioriem ieteicami arī dažāda veida vingrinājumi muskuļu spēkam 2 reizes nedēļā un vingrinājumi līdzsvaram 3 reizes nedēļā, kas uzlabo līdzsvaru un būtiski samazina traumatisma risku. 




      Atpakaļ
Kalendārs
<< Septembris 2019 >>
POTCPSSv
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30