54076

Garšvielas mājas aptieciņā
24.04.2015


Dita Lase - Garšvielas nav panaceja pret visām kaitēm un neaizstāj ārsta norādījumus un nozīmētās zāles, tomēr kā ārstniecības augi, tās ir vērtīgs antioksidantu un uzturvielu avots - garšvielas ir burvīgas! Un noteikti bagātīgi iekļaujamas ikdienas uzturā.

Tāpat kā jebkurš ārstniecības augs, arī garšvielu lietošanai svarīga daudzveidība - mainīt un kombinēt dažādas garšvielas, nevis mēnešiem lietot vienu un to pašu, lai arī cik laba tā būtu. Un jārēķinās, ka tāpat kā ar zāļu tējām, arī ar garšvielām mēdz katram cilvēkam būt savas attiecības. Vienu cilvēku piparmētra nomierina, citu - uzmundrina. Un tas nav par garšvielu pārzināšanu- tas ir par sevis pazīšanu. Mans ieteikums:  visu filtrējiet caur savas personīgās pieredzes filtru.

Pievienojot ēdienam garšvielas, jūs šo ēdienu labāk un pilnīgāk sagremosiet - tādejādi gan padarīsiet vērtīgāku no garšvielu uzturvielām, gan vairāk uzturvielu iegūsiet no tā paša pārtikas daudzuma.

Vērtīgākās garšvielas, ko iekļaut tieši onkoloģiskās problēmas piedzīvojušajiem vai pārdzīvojušajiem, manuprāt, ir šīs:

Ādžvāns ir ķimenītes, kas smaržo kā timiāns - izcilas gremošanas sistēmas likstām.
Melnsēklīte (nigella) - attīra (detox) un remdē, Austrumos saka: "Atbrīvo no visa, izņemot nāvi".
Kurkumai jābūt katrā mājas aptieciņā - dzeltenais pulverītis ir izcili bagāts antioksidantiem, remdē iekaisuma procesus zilumus, nobrāzumus, dod dzelzi, spēcina organismu.
Krustnagliņa, piparmētra un lavanda - remdē sāpes.
Lavanda un muskatrieksts - uzlabo miegu: kvalitatīvi atpūsties, mazināt stresu ir ļoti svarīgi stiprai veselībai un imunitātei.
Rozmarīns sargā nervu un smadzeņu šūnas, kā arī darbojas līdzīgi ginkam.
Raudene jeb oregano stiprina imunitāti, sargā no saaukstēšanās un pret medikamentiem nejūtīgiem mikrobiem, dāsni satur dažādas minerālvielas, kā arī ir 3 reizes bagātāka antioksidantiem kā mellenes. Un aug tepat, mūsu Latvijas pļavās! Meklējiet vasaras vidū smaržīgus, violetus ziedu pušķīšus.
Savukārt nekarsētos mārrutkos antioksidantu ir 10 reizes vairāk kā brokoļos! Kas to būtu domājis!

Lai Jums laba veselība!
Dita Lase
Veģetāra uztura skolas „Vegus” vadītāja




      Atpakaļ
Kalendārs
<< Novembris 2019 >>
POTCPSSv
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930